El primer Métodu de Gaita

 

escanear0001.JPG

Andrés Menéndez Fernández más conocíu como Andrés de Prau Reondo, yera un artesano de Mieres que facía gaites ya tambores.

Cola Compra de la gaita Andrés regalaba una manual; “Instrucciones para tocar la gaita”, esti ye un llibretin con una serie directrices y conseyos p’entamar a tocar la gaita.

Aunque munches de les coses que diz Andrés nel llibretu güei son como mínimo discutibles, ye la voluntá del paisanu de dexar parte del so conocimientu cola gaita y sin non se de nengún más, creo que ye’l primer intentu de facer un métodu pa tocar la gaita, ya qu’aunque non se la fecha de la so impresión el nietu d’Andrés, camienta que foi fechu elli pelos años sesenta.

A pesar de non contener nengun son o cantar si fai explicaciones de la téunica pal fuelle, de como afinar l’instrumentu y el roncón, descripcion de toes les sos partes y dellos conseyos, unos más acertaos que otros.

Fai tamién una aclaración sobre’l requintu que pa mi ye per interesante pol datu del usu del seguiente; diz que pa requintar se destapa’l pulgar de la mano izquierda parcialmente.

Ya primero de temperar la gaita nos finales de los 80 principios de los 90 y cambiar la postura y afinación del Si natural 2ª8ª, existia una gran polémica coles dos postures pal Do natural 2ª8ª. Los gaiteros más viellos referiense a la postura del Do natural 2ª 8ª destapando’l pulgar de la mano izquierda comu “deu de requinte” o “de requintar”.

Pol mió taller pasaron gaites vielles que dexaronme asombráu ya que requintaben toles notes destapando parcial o totalmente el pulgar de la mano izquierda, eso si, yera n’afinación antigua cola 7ª desmenuida.

La idea de facer el transitu d’armonicu destapando un furacu a modu de llave d’octaba como nel saxofón o nel oboe ye dalgo que a mi paezme tendría que ser un gran avance nes posibilidades y afinación temperada de la gaita. Con esto tendría que replantease la postura pal Si natural 2ª8ª y facer muncho más usu del Do natural 2ª8ª destapando’l indice dela mano izquierda que güei práuticamente non se usa, en resumen replantease tola mecánica de la mano izquierda.

Gracies a Andrés pola so aportación y que descanse en paz.

EQUI PUES DECARGATE EL MANUAL D’ANDRÉS:

 instrucciones-para-tocar-la-gaita-asturiana.pdf

 

escanear0003.JPG
Categories: Documentos y recursos | 5 Comments

Post navigation

5 thoughts on “El primer Métodu de Gaita

  1. Eva

    Holas soy eva y es que queria aprender a tocar la gaita yo sola por que por donde yo vivo no ay ninguna escuela pa ra aprendeer antes havia una pero la cerraron. Entonces yo queria aprender sola y se que empiezan tocando la flauta q canciones me recomiendas para empezar a tocar??
    benga un saludo de alguien que quiere aprender a tocar la gaita astriana 🙂

  2. Chus Solís

    Hola Eva, pues de verdad que tengo pensado desde tiempo ya el publicar un metodo online para gaita asturiana, el caso es que estas cosas como son a tiempos perdidos, pues eso, uno tiene que tener tiempo para perder.
    Un día de estos………..
    De momento si quieres puedes contactar conmigo mediante email y no tendré ningún problema en contestarte cualquier duda en la medida que me sea posible.
    chusolis@yahoo.es

  3. Sergio

    Hola, soy Sergio y queria decirte que he intentado descargarme el manual por internet, pero hata ahora no he podido. Mira a ver si puedes mirar el servidor que yo creo que ese es el problema

  4. CHUS

    Funciona perfectamente Sergio, lo termino de mirar.

  5. Esteban

    Acabo de dar con la entrada de casulidad. Muy grande Andres Menendez, gracies Chus por compartir! la frase “para tocar la gaita no existen partituras, simplemente se toca de oido” es genial, presta ver que hoy en dia la gaita se estudia y que podemos seguir con la tradicion tanto “de oido” como de forma reglada.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: